معرفی وبلاگ
من دلم می خواد خاطراتم و مطالب جالب را اینجا ثبت کنم امیدوارم با نظر شما دوستان بتونم وبلاگ خوبی داشته باشم
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 59017
تعداد نوشته ها : 54
تعداد نظرات : 3
Rss
طراح قالب

فصل زمستان بيماري هاي مختلفي را به همراه خودش مي آورد كه هر كدام نشانه ها و البته گرفتاري هاي خاص خودشان را دارند. از جمله مهمترين اين بيماري ها مي توان به سرماخوردگي اشاره كرد.


پيشگيري از بيماري سرماخوردگي بسيار ساده است و تنها بايد نكات خاص و راحتي را اجرا كنيد تا بهترين نتيجه را در اين خصوص دريافت كنيد. البته اگر از روي بي احتياطي به اين بيماري دچار شديد نيز مي توانيد آن را به راحتي و در خانه درمان كنيد.


** مايعات مهمترين گزينه خوراكي ها در دوره سرما خوردگي است. سرماخوردگي بيماري است كه بسياري از آب بدن را به خودش جذب مي كند و نمي گذارد كه شما آنچنان كه بايد بدني مرطوب داشته باشيد به همين علت نوشيدن ميزان زيادي آب و يا اب ميوه لازم است. روزانه تا 10 ليوان از آب و يا آب ميوه به خصوص آ پرتقال و يا ليموشيرين استفاده كنيد.


** بخارهاي گرم يكي از بهترين راه هاي درمان آبريزش بيني و البته سرماخوردگي است. يك قابلمه را پر از آب كنيد و بگذاريد تا كامل بجوشد سپس بخار آن را استنشاق كنيد.


بخار آب هم رطوبت ناحيه سر شما را تامين مي كند و هم اينكه از پيشروي بيماري جلوگيري خواهد كرد. براي نتيجه بهتر مي توانيد چند قطره اكاليپتوس نيز در آب بچكانيد.


** يكي از مهمترين نكاتي كه بايد در اين فصل به آن دقت كافي داشته باشيد اين است كه تا حد امكان بيني را كاملا خالي نگه داريد. هر ساعت يك بار بيني خودتان را خالي كنيد.

البته توجه به اين نكته لازم است كه هنگام خالي كردن بيني از فشار زيادي استفاده نكنيد چرا كه باعث ميشود ميكروب ها به سمت گوش شما حركت كرده و در آنجا عفونت مي كنند.


** آب و نمك يك محلول بسيار قوي براي درمان بيماري هاي گلو است. اگر احساس سوزش و يا درد شديد در گلوي خود داريد محلولي از آب و نمك درست كرده و هر 1 ساعت قرقره كنيد. اينكار كمك به سزايي به كاهش چرك گلوي شما مي كند و البته باكتري هاي اين ناحيه را به مرور از بين مي برد.

** ديگر نكته اي كه بايد آن را در نظر داشته باشيد استراحت كردن درست است. اين فصل و بيماري سرماخوردگي نياز به استراحت بسيار دارد تا درمان شود. بهتر است در اين دوره در خانه مانده و استراحت كنيد. همچنين دقت داشته باشيد كه بدنتان را كاملا گرم و پوشيده نگه داريد.


دسته ها : سلامتي
جمعه دهم 8 1392 17:20
X